Skip to content

Hvorfor skal bedrifter være på sosiale medier?

July 25, 2011

Det er et enkelt svar på dette. For å kummunisere.

Før telefonen kom brukte man fysiske brev og telefon. Når internett kom ble mail tatt i bruk og revolusjonerte effektiviteten innen informasjonsflyt. I de senere årene har sosiale medier vokst seg stort i tråd med at internettkapasiteten er bygget ut. 

Alt dette er på sin måte sosiale medier. Enten det er en telefon, et brev en mail eller Facebook. Sosiale medier er på den måten ikke noe nytt, men noe vi har hatt  i mange, mange år. Det som er nytt er funksjonaliteten. Brukere deler nå alt på nett.

En vanlig feil bedrifter gjør er å kun fortelle sin egen historie. De snakker kun én vei. Dette henger igjen fra tdiligere sosiale medier. Dette bidrar til at kundene mister interesse. Mister de interesse vil de droppe å besøke siden din, og de vil droppe å snakke med deg. Da får du aldri muligheten til å bli kjent med kundene dine. Nye sosiale medier handler om toveis kommunikasjon. Det handler om å snakke med kunden, hjelpe kunden og å aktivere kunden. La kunden bli kjent med deg, så vil kunden åpne seg.

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: