Skip to content

If this then that (ifttt)

September 30, 2011

Antall sosiale medier bare øker, og øker. I dag er det så og si umulig å være alle steder, nettopp fordi alle roper etter din oppmerksomhet. Alle vil ha deg med på festen. 

Hva sier du til å endelig ta kontroll? Fra i dag kan du slippe å velge enten eller, og heller ta hele kaka. Hør på den beste musikken, se de beste bildene og snakk med dem som faktisk betyr noe for deg, uten kompromisser. Uten en tanke på om det opprinnelig ble publisert på Flickr/ Facebook eller Youtube. Prøv IFTTTT.com (if this then that).

IFTTT lar deg skreddersy dine sosiale medier. I dag satt jeg f. eks opp at vær gang jeg publiserer et bilde på Facebook vil det samtidig bli publisert på Twitter. Videoer jeg laster opp på Youtube vil jeg lagre på Facebook. Om det plutselig er meldt minus 30 grader og storm i morgen (1. oktober, men uansett) vil jeg gjerne få en advarsel på mail. Og når jeg laster opp et bilde via Instagram vil jeg gjerne at det automatisk lagres i Dropbox.

Kanskje føler du at funksjonene jeg nettopp ramset opp høres totalt meningsløse ut. Men det gjør jo ingenting når du kan velge hva du selv vil. Du har kontrollen, ingen andre. Det liker jeg!

 

 

No comments yet

Leave a Reply

